onsdag 16. november 2011

Den lille stemmen

Den lille stemmen som hele tiden snur mine lykkerus om til helvete.

"H*n liker deg sikkert ikke, synes sikkert det du sier er dumt" sier den.
"Neida, det kan jo ikke være så dumt at h*n ikke vil prate med meg?" svarer jeg.
"Jo, alt du sier er så teit."
Jeg blir stille.

"Du er ikke smart, hvorfor er du ikke smart?" sier den.
"Er jo litt smart da, jeg forstår jo matte og lærer jo ganske fort.." svarer jeg.
"Tror du ja.. Du er egentlig ikke så smart som du tror. Hvorfor har du da de fagene du har?"
Jeg blir stille.

"Så stygg du er, skjønner ikke at finen gidder å være sammen med deg" sier den.
"Jeg er jo ikke så stygg da, tydeligvis fin nok for han.." svarer jeg.
"Finnes mange der ute som er mye penere enn deg som han kan forelske seg i."
Jeg blir stille.

"Alle drømmene dine er uoppnåelige, tosk" sier den.
"Jeg klarer det om jeg vil nok da." svarer jeg.
"Vil du det da? Virker ikke sånn."
Jeg blir stille.

Og i stillheten, gråter jeg. Men ingen vet hvorfor, ingen vet i det hele tatt.
Og når folk lurer på hvordan jeg har det, svarer jeg bra, for det er jo sant det! (til tider)
Jeg hater denne bølgen av følelser som hele tiden skal forstyrre. Dumme stemmen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar